Vitamin D muškarce štiti od dijabetesa?
Muškarci sa nižim sadržajem D vitamina u krvi možda su pod većim rizikom obolevanja od dijabetesa tipa 2, upozoravaju finski stručnjaci sa Nacionalnog instituta za javno zdravlje u Helsinkiju.
Tim sa ovog instituta, na čelu sa dr Paulom Knektom, konkretno je ustanovio da su osobe muškog pola koje su tokom istraživanja imale najviše vrednosti vitamina D u krvi, 22 godine kasnije najmanje verovatne žrtve dijabetesa tipa 2, prenosi Rojters.
Manjak vitamina D utiče na sekreciju insulina i neka ranija istraživanja su već pokazala vezu između niskog sadržaja vitamina D u krvi i šećerne bolesti.
Međutim, sva ta istraživanja odnosila su se na trenutno stanje, jer ljudi koji su u njima učestvovali nisu kasnije praćeni.
U Finskoj studiji učestvovali su muškarci i žene starosti od 40 do 74 godine, koji na njenom početku nisu bolovali od dijabetesa. Posle 22 godine kod 412 ispitanika pojavio se dijabetes tipa 2.
Upoređen je bazični nivo sadržaja D vitamina u krvi onih koji su oboleli, sa sadržajem ovog vitamina u krvi 986 ispitanika kod kojih se nije pojavila šećerna bolest.
Pošto su uzeti u obzir faktori koji utiču na pojavu dijabetesa kao što su telesna težina ili fizička aktivnost utvrđeno je da su muškarci koji su po sadržaju vitamina D u krvi pripadali gornjoj četvrtini bili pod 72 odsto manjim rizikom da obole od šećerne bolesti od onih iz četvrtine sa najnižim nivoom ovog vitamina. Kod žena ta veza nije uočena.
Finski stručnjaci napominju da izvesni faktori ishrane i načina života mogu da budu delimično odgovorni za vezu između D vitamina i rizika od dijabetesa i ističu da su neophodne dodatne studije da bi se sa sigurnošću utvrdila eventualna uloga pomenutog vitamina u prevenciji šećerne bolesti
- Izvor
- Tanjug
Komentara (0) Ostavite Vaš komentar Objavite novost
Američki predsednik je, kako se navodi, pozvao izraelskog premijera da ne pokreće ponovo rat punih razmera sa Iranom....
Biro Skupštine država članica Međunarodnog krivičnog suda (MKS) suspendovao je tužioca Karima Kana, koji je optužen za seksualno uznemiravanje, navodi se u saopštenju za javnost organizacije. Kan je svojevremeno...
Izjava američkog sekretara za rat usledila je u trenutku kada se Brisel priprema da sprovede najambicioznije migracione reforme u poslednjih nekoliko godina....
Na redovnom brifingu vanredno održanom 4. juna pod krovom Sanktpeterburškog međunarodnog ekonomskog foruma, i koji je u najvećem delu bio posvećen terorističkom zločinu kijevske hunte u Starobeljsku, Marija Zaharova...
Ukrajina nije spremna da postane deo EU zbog veličanja nacističkih saradnika, izjavio je Karol Navrocki...
Ostale novosti iz rubrike »















