Почетна страница > Новости
Коментара (0) Оставите Ваш коментар Објавите новост
Остале новости из рубрике »
Дезерт без гриже савјести
10.05.2007. год.
Чини се да чоколада за десерт ипак није тако лош избор како се то чини на први поглед. Наиме, према новом истраживању храна која је богата какаоом може помоћи при смањењу крвног притиска.
Храна која је богата полифенолима, а ту се мисли на воће и поврће, већ се неко вријеме препоручује људима обољелим од високог притиска. Оно што се не налази у препорукама, а свакако би требало узети у обзир јесу полифеноли које налазимо у чају и производима који садрже какао.
У новој студији научници су код особа које конзумирају производе које садрже какао утврдили смањење, како систоличког тако и дијастоличког притиска.
Додатно, научници су другој групи испитаника умјесто какаоа дали чај али није утврђена веза између конзумације чаја и нижег крвног притиска. Могуће је да је до таквих резултата дошло јер какао садржи више једних врста полифенола, тзв. процијанида за које се вјерује да су ефикаснији у снижавању крвног притиска.
Аутори студије наглашавају да ови резултати не значе да треба повећати унос производа који садрже какао, већ да десерте богате калоријама једноставно треба замијенити тамном чоколадом.
Храна која је богата полифенолима, а ту се мисли на воће и поврће, већ се неко вријеме препоручује људима обољелим од високог притиска. Оно што се не налази у препорукама, а свакако би требало узети у обзир јесу полифеноли које налазимо у чају и производима који садрже какао.
У новој студији научници су код особа које конзумирају производе које садрже какао утврдили смањење, како систоличког тако и дијастоличког притиска.
Додатно, научници су другој групи испитаника умјесто какаоа дали чај али није утврђена веза између конзумације чаја и нижег крвног притиска. Могуће је да је до таквих резултата дошло јер какао садржи више једних врста полифенола, тзв. процијанида за које се вјерује да су ефикаснији у снижавању крвног притиска.
Аутори студије наглашавају да ови резултати не значе да треба повећати унос производа који садрже какао, већ да десерте богате калоријама једноставно треба замијенити тамном чоколадом.
- Извор
- http://www.vijesti.cg.yu
Коментара (0) Оставите Ваш коментар Објавите новост
Данас је коначно почело емитовање канала РТ Балкан на платформи МТел у свим градовима Републике Српске....
Посета је организована уз подршку Центра за међународну сарадњу „Руско-балкански дијалог“ и «Руско-балканског центра за пословну сарадњу и културу»....
У априлу у Рафинерији нафте Панчево прерађено 336 хиљада тона сирове нафте...
НИС инвестирао 4,9 милијарди динара у истраживање нафте и гаса...
У Србији је 9. маја 2026. године на ТВ «Belle amie» приказана премијера филма «Мариупољ: Руски град». Овај уникални догађај плански се поклопио са 81. годишњицом победе у Другом...
Скоро 60 одсто Европљана више не сматра Вашингтон поузданим партнером, показује нова анкета фондације Бертелсман...
Остале новости из рубрике »















