Почетна страница > Новости

Кафа добра и против можданог удара?

Кафа добра и против можданог удара?
25.09.2011. год.


Премда се о њој често говорило као о штетном напитку, поједини научници су мишљења да мешавина супстанци које кафа садржи може позитивно утицати на здравље. Шведски стручњаци су недавно утврдили и да антиоксиданси садржани у кафи штите крвне судове мозга те, ако се умерено конзумира, може смањити ризик од можданог удара за чак 17 одсто.

Иако су мишљења стручњака о утицају кафе на здравље донедавно била подељена, у последње време су све заступљенији ставови да се кафом, када се умерено користи, могу предупредити многи здравствени проблеми - овај омиљени топли напитак, наводно, штити од рака простатеблаготворно делује на срцепобољшава спортске резултате и смањује могућност развоја једне врсте тумора мозга.


K-u.jpg


Након више истраживања и анализа резултата, дошло се до закључка да кафа, ипак, има и позитиван ефекат код превенције можданог удара.

Наиме, желећи да открију корисне ефекте које кафа може имати на здравље, научници са Института „Каролинска" у Стокхолму су у своје истраживање укључили резултате свих истраживања спроведених у периоду од 1960. до 2011. године, а у којима је учествовало скоро пола милиона људи.

Њихова оптимистична открића, која су касније и објављена у Америчком часопису за епидемиологију, истичу да две шоље дневно могу смањити ризик од можданог удара за 14 одсто, док три до четири шоље дневно смањују опасност за чак 17 одсто.

Ипак, научници се и даље слажу да прекомерно конзумирање кафе врло лако може од популарног напитка направити великог непријатеља за организам.

Тако се код оних који попију више од шест шољица дневно не јавља исти ефекат. Показало се да је ризик од можданог удара код тих особа смањен за само 7 одсто.


K-527.jpg


Истраживањима су, такође, објаснили да антиоксиданси који се налазе у кафи штите крвне судове мозга, умањујући оштећења изазвана лошим холестеролом. Међутим, ефекти које претерано конзумирање кафе изазива су забрињавајући, а то је, пре свега, повећање крвног притиска. 

Треба знати и да кафа у себи поседује сложену мешавину супстанци које могу истовремено имати позитиван и негативан ефекат на здравље, те да је, као и већину ствари, треба конзумирати умерено.


K-527,2.jpg




  • Извор
  • РТС(Т)
  • Повезане теме


Коментара (0) Оставите Ваш коментар Објавите новост

НОВОСТИ ИЗ РУБРИКЕ

Данас је коначно почело емитовање канала РТ Балкан на платформи МТел у свим градовима Републике Српске....


Посета је организована уз подршку Центра за међународну сарадњу „Руско-балкански дијалог“ и «Руско-балканског центра за пословну сарадњу и културу»....

У априлу у Рафинерији нафте Панчево прерађено 336 хиљада тона сирове нафте...


НИС инвестирао 4,9 милијарди динара у истраживање нафте и гаса...

У Србији је 9. маја 2026. године на ТВ «Belle amie» приказана премијера филма «Мариупољ: Руски град». Овај уникални догађај плански се поклопио са 81. годишњицом победе у Другом...


Скоро 60 одсто Европљана више не сматра Вашингтон поузданим партнером, показује нова анкета фондације Бертелсман...


Остале новости из рубрике »
BTGport.net - у1
Пружите запосленима врхунску исхрану уз Ордера - Топли оброк

СЛИКА СЕДМИЦЕ

WEB SHOP
WebMaster

ДјЕВОЈКА ДАНА